fbpx

Instagram is een sociaal medianetwerk waarop de gebruikers foto’s en video’s kunnen delen. Sociale media gaat een steeds grotere rol spelen en Instagram is het sociale mediakanalen die momenteel het snelst groeit. Zo heeft Instagram 830.000 meer gebruikers in Nederland in 2019 ten opzichte van 2018. Daarom is Instagram zeer interessant voor bedrijven. Maar hoe zorg je er nou voor dat gebruikers jou gaan volgen op Instagram?

 

Gebruikers op Instagram in Nederland

Er is een enquête uitgezet onder gebruikers van Instagram in Nederland om een duidelijk beeld te kunnen geven hoe deze gebruikers over Instagram en bedrijven op Instagram denken. Van alle respondenten gaf 84,5% aan dat ze bedrijven volgen op Instagram. In 2019 zijn er in Nederland 4,9 miljoen gebruikers van Instagram. Dat houdt in dat 4,14 miljoen Nederlanders een bedrijf volgen op Instagram.

1. Mooie foto’s

De redenen om een bedrijf te volgen op Instagram waren erg uiteenlopend. Meer dan de helft van de respondenten (54,5%) gaf aan dat mooie foto’s op een bedrijvenpagina van Instagram een reden zijn om een bedrijf te gaan volgen. Om deze reden is het belangrijk om altijd mooie foto’s van hoge kwaliteit te plaatsen die qua kleuren goed bij elkaar passen.

2. Acties en aanbiedingen

Op de tweede plaats werden acties en aanbiedingen genoemd als reden om een bedrijf te volgen op Instagram. Acties en aanbiedingen kan je bijvoorbeeld delen via Instagram Stories maar je kunt ook denken aan like en win acties.

3. Interessante tips

Iets minder dan de helft van de respondenten (45,5%) gaf aan dat het delen van interessante tips een reden is om een bedrijf te volgen op Instagram.

4. Meer over het bedrijf te weten komen

Eén derde van de respondenten geeft aan dat ze graag meer over het bedrijf te weten willen komen en daarom het bedrijf gaan volgen. Dit kan je doen door bijvoorbeeld behind the scene beelden te delen of medewerkers van het bedrijf aan het woord te laten op Instagram.

5. Influencers

Op de laatste plaatst (13,5%) spelen ook influencers en bekende personen een rol om een bedrijf op Instagram te volgen. Samenwerkingen met micro en macro influencers kunnen dus ook zeker ervoor zorgen dat jouw bedrijf gaat groeien op Instagram.

Wil je weten hoe je deze resultaten goed kunt toepassen op jouw bedrijf? ZJ Advies B.V. helpt jou graag met het bedenken van een passende strategie voor jouw Instagram account. Neem vandaag nog contact met ons op voor meer informatie.