fbpx

 896 total views,  1 views today

Afgelopen jaar werd bekend gemaakt dat bedrijven gebruik moesten gaan maken van eHerkenning om veilig  in te loggen bij verschillende overheidsinstanties. eHerkenning is niet gratis en daarom is er nu een compensatieregeling. Wij leggen u uit wat deze compensatieregeling is en hoe u er gebruik van kunt maken. 

 

Wat is eHerkenning? 

eHerkenning is de manier waarmee u als ondernemer veilig kunt inloggen bij verschillende overheidsinstanties. Momenteel kunt u inloggen met een gebruikersnaam en wachtwoord of een DigiD. In de toekomst zal dit straks waarschijnlijk alleen nog met eHerkenning kunnen. eHerkenning kunt u bijvoorbeeld gebruiken om uw aangifte omzetbelasting in te vullen of voor het aanvragen van subsidies en vergunningen voor uw bedrijf.

Lees ook: Wat is eHerkenning en hoe vraag je het aan?

Compensatieregeling kosten eHerkenning?

De compensatieregeling voor de kosten van eHerkenning compenseert één eHerkenningsmiddel per organisatie per jaar. De machtiging aan een intermediair wordt niet gecompenseerd. De compensatie geldt op jaarbasis. De regeling start (met terugwerkende kracht) vanaf 1 januari 2020 en duurt 2 jaar. De vergoeding wordt betaald aan de ondernemer zelf en geldt alleen voor het speciale Belastingdienst EH3-inlogmiddel. U regelt dit bij één van de erkende leveranciers.

De vergoeding bedraagt ongeveer € 24: dat is de prijs van een Belastingdienst EH3-inlogmiddel. In de loop van september kunt u de vergoeding online aanvragen via de site van de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland

 

Voor wie geldt de compensatieregeling?

Alle organisaties die eHerkenning alleen nodig hebben voor het doen van hun belastingaangiften kunnen gebruik maken van de regeling. Dit geldt niet voor eenmanszaken. Eenmanszaken kunnen namelijk nog aangifte doen met DigiD. 

 

Hoe vraag ik eHerkenning aan?

Voor het aanvragen van eHerkenning kunt u kiezen uit de zes leveranciers die vanuit eHerkenning zijn aangewezen. Eerst dient u te bepalen welk betrouwbaarheidsniveau u nodig heeft. eHerkenning heeft vijf betrouwbaarheidsniveaus. Hoe hoger het betrouwbaarheidsniveau, hoe meer zekerheid de dienstverlener krijgt over uw online identiteit. Het betrouwbaarheidsniveau dat u nodig heeft is afhankelijk van waarvoor u eHerkenning zult gaan gebruiken.

 

Boekhouding uitbesteden aan ZJ Advies

Als ondernemer kunt u de boekhouding en belastingaangifte al vanaf 49 euro (excl. btw) per maand uitbesteden aan ZJ Advies. Neem voor meer informatie contact met ons op of bekijk onze tarieven. U kunt ons ook op Facebook volgen om op de hoogte te blijven van het laatste fiscale nieuws. 

 

Hoe werkt het uploaden in STACK?

Als u klant bent bij ZJ Advies dient u eens per maand uw bonnen, inkoopfacturen en verkoopfacturen te uploaden in onze veilige en digitale omgeving STACK. Wij leggen u uit hoe dit werkt.    Welke gegevens dient u maandelijks aan ons te verstrekken? Wij vragen u...

Wat is het doel van belastingheffing?

Mijn taak als boekhouder is niet enkel het verzorgen van de boekhouding en de belastingaangiften. Soms is het namelijk ook belangrijk om na te denken over de manier waarop de overheid de belastingheffing heeft ingericht. In één van mijn eerdere blogs heb ik aangegeven...

Dropshippen; btw berekenen – hoe werkt het?

Steeds vaker krijg ik telefoontjes van ondernemers die zich bezighouden met dropshipping. Vaak hebben deze dropshippers vragen over de btw. Er gaan op het internet namelijk veel artikelen rond waarin verteld wordt dat dropshippers vrijgesteld zijn van btw. Mijns...

Regelingen voor ondernemers m.b.t. het coronavirus

  Het coronavirus heeft een grote impact op het bedrijfsleven. Zo worden veel ondernemers en zzp'ers momenteel getroffen door de coronacrisis. De overheid heeft een aantal coronavirus regelingen getroffen voor ondernemers. Wij hebben deze voor u verzameld en...

Zwanger als ondernemer; Waar heb ik recht op?

Bent u als ondernemer zwanger en bent u benieuwd of daar regelingen voor zijn? Tegenwoordig heeft u wanneer u zwanger bent en zelfstandig ondernemer bent recht op een financiële regeling. Wij leggen u in dit blog uit waar u recht op heeft.    Regeling Zelfstandige en...

Zakelijke kosten maken om het kosten maken

Laatst belde een zzp’er mij op met de volgende vraag: “Van mijn collega had ik gehoord dat ik meer kosten moet maken, hoe kan ik meer kosten maken?’’. Ik vind dat altijd een lastige vraag om te beantwoorden, omdat je moet voorkomen dat je als zzp’er kosten gaat maken...

read more

Onze klanten: LOCALFAVS

Wij zetten graag onze klanten in de spotlight, deze keer is dat Evelyne de Jong van LOCALFAVS. Evelyne deelt haar verhaal en ondernemingstips met u en vertelt hoe ZJ Advies haar helpt met zijn boekhouding.   Wie ben je en wat voor bedrijf heb je?  Begin van 2020...

read more

Hoe vitaal is uw bedrijf? Doe de gratis scan

Heeft u een MKB-bedrijf gevestigd in Flevoland en bent u benieuwd hoe vitaal uw organisatie is? Het MKB Schakelteam heeft een vitaliteitsscan ontwikkeld, waarmee direct helderheid ontvangt over hoe u ervoor staat op de zes thema’s: strategie; organisatie; personeel;...

read more